Nha Trang

2/2 Na een heerlijk ontbijt vertrekken we richting Nha Trang, Magreet is niet lekker, heeft iets verkeerds gegeten en doet het wat rustig aan. 9 uur fotostop op de berg met uitzicht het strand van Tan Quy waar strand Lan Quivele vissers hun vangst uit de nettenlange brug peuteren.Volgende stop is bij de langste houten brug van Vietnam, simpel maar wcdoeltreffend. Ook een toiletstop mag niet strand lan qui2ontbreken, vaak leuke toiletten. Nu is het nog 120 km naar Nha Trang en hebben we een bijna ongeluk met een fietser die zigzaggend tussen de vrachtwagens voor onze bus op dook, gelukkig liep het goed af. Boven op een bergpas fotostop over een prachtige baai met veel bootjes en vlotten waar de gevangen jongekreefen kreeften bewaard en opgekweekt worden tot ze zo’n 1,5 kg wegen. Een goede inkomstenbron en veelal voor de export. Half 1 lunch aan het prachtige strand lunch1a van het vissersdorpje Ny Lang en dan weer verder voor het laatste stuk naar Nha Trang. Kwart over 3 een toiletstop bij het haventje van Long Phu, daarvan kan apeneilandje per boot naar het apeneiland, veel Vietnamese touristen doen dat. Tegen 5 uur rijden we de grote stad Nha Trang binnen, in deze bekende Vietnamese badplaats wonen ruim een half miljoen mensen. Na even zoeken vindt onze chauffeur ons verblijf voor 2 nachten, bbq1het luxe Galina hotel. Even tijd om ons op te frissen en dan stappen we weer in strand3ade bus voor een BBQ, was lekkere en leuke afsluiting van deze dag.

3/2 Vanmorgen brengt de bus ons naar de haven van Nha Trang, havn3adaar zal een van de vele boten ons naar het eilandje Mieu brengen, na een korte tocht worden we bij het vissersdorpje Lang Chai aan land gezet. haven4aDit is nog een authentiek dorpje waar maar weinig toeristen komen, erg leuk om te zien hoe de mensen daar leven en te aanschouwen dat het vissersleven voor velen een karig bestaan is. We drinken varn2varen1koffie aan de andere kant van het eiland en zien onze boot al liggen, maar hij kan niet aanmeren dus na de koffie gaat een deel van ons per vlot of met een aantal rieten mandjes de afstand overbruggen. De boot maakt een mooie tocht om het eiland en zet ons weer in de haven af waar de bus wacht en onslong son2 Long Son1naar de Long Son pagode brengt. We zijn nog net op tijd long son3om de tempel van binnen te aanschouwen en daarna nemen we de 150 treden omhoog naar de grote witte Boedha die je overal in de stad kunt zien. Volgende stop is de Ponaka Cham tempel, een nog redelijk goed bewaarde tempel van de 8 die hier eens stonden. Foto’s gemaakt vancham templ3 Cham temple1binnen en buiten deze tempel met zijn bijzonder bouwstijl. Daarna weer terug naar het etenhotel, de rest van de dag is ter vrije besteding. We frissen ons even op en gaan dan wandelen langs het strand en een broodje eten. Vanavond zoeken we een restaurantje in de buurt, dat moet lukken want er zijn er genoeg.

Dit bericht is geplaatst in Vietnam 2015. Bookmark de permalink.