Op weg naar Vancouver Island

Maandag 19 juni
We zijn later opgestaan dan normaal, om half 10 zitten we aan het ontbijt, binnen want buiten miezert het een beetje. Omdat we pas om 10 over 9 van de boot af komen reserveren we telefonisch de camping op Vancouver eiland, ook maar meteen de camping in Surrey, voor de laatste dag voordat we de camper inleveren. Dan op weg naar Horseshoe Bay, zo’n 45 km, maar eerst onze propaan voorraad aanvullen en daarna boodschappen doen bij Walmart. Dan weer verder voor de eerste stop bij Shannon PP met de prachtige Shannon waterval, waar we een rondwandeling in he park maakte met alweer enorme Red Ceder bomen. Vervolgens rijden we naar de Sea to Sky Gondola, even voor de Shannon waterval. Ad en Margreet besluiten om een ticket te kopen en Marri en Wim blijven bij de camper. Een stijle rit naar boven met een machtig uitzicht over het Fjord en Squamish. Na wat foto’s vanaf het uitzichtpunt nemen lopen we over de Suspensionbridge (hangbrug) en lopen de Panorama trail die uitkomt bij het Squamish Valley Viewing Platform en worden getrakteerd met een geweldig uitzicht. Even over 3 uur vervolgen we onze rit naar Horseshoe Bay waar we rond half 4 aankomen. Bij de incheck van BC Ferries melden we ons en krijgen het aanbod om een boot eerder mee te gaan, dat is een prima deal. Om 5 uur start het boarden en op tijd vertrekken we naar Departure Bay op Vancover Island. We zitten heerlijk beschut op het dek en later drinken we koffie en genieten binnen van de tocht. Om 7 uur varen we de haven binnen en even later rijden we de Ferry af op weg naar Westwood Lake Campground, zo’n 10 km vanaf de haven. Nog even mot met een oude man die dacht door onze camper te kunnen rijden en dan rijden we als snel de camping op. Camper aansluiten, borrelen en alvast het eten klaarmaken, het was weer een mooie dag.

Dit bericht is geplaatst in Canada 2017. Bookmark de permalink.