Olympisch Whistler

Zondag 18 juni
Vanmorgen om 7 uur opgestaan want we wilden op tijd naar Whistler vertrekken omdat de weersverwachting niet geweldig is en we dan mogelijk door kunnen rijden naar een plek dichterbij de boot naar Vancouver Island. We vertrokken om 8 uur en volgen weer de prachtig Hgw 99 met weer prachtige uitzichten. Hoe dichter we bij Whistler kwamen hoe meer de bewolking de hoge besneeuwde toppen verborgen. We rijden om half 1 een parkeerplaats op, lopen het centrum in en komen al snel bij de lift die bij de Peak 2 Peak Gondola uit komt. We vragen wat informatie over de situatie boven want vanuit beneden is alleen het onderste deel van de gondel zichtbaar en de rest in wolken gehuld. We besluiten om toch een kaartje te kopen en als senior scheelde het weer $ 10 PP ($ 55)! Op weg in de kleine cabine lift zien we snel 2 beren, jammer genoeg wat te ver weg om ze op foto vast te leggen maar we hebben ze gezien, het totaal komt daarmee op 5 gespotte beren. Na een kwartier komen we boven en valt het ons op dat het niet zo koud is terwijl er nog veel sneeuw ligt. Dan stappen we de grote Peak 2 Peak Gondola in, met ons vieren hebben we de hele gondel waar normaal ruim 20 personen in passen. We verdwijnen langzaam in de wolken om na 5 minuten hebben we een prachtig uitzicht over Whistler. Aan de andere kant aangekomen, Blackcomb Mountain, lopen wat rond en maken foto’s van de marmotten en lopen naar de shuttle die naar het zomerski gebied, 7th Heaven zal brengen. Toen de bus aan kwam ontraadde de chauffeur ons de tocht want boven zit alles pot dicht en is het erg koud, we laten ons overhalen en besluiten wat te gaan eten in het restaurant. Friet van ongeschilde aardappelen deed onze magen goed en door free WiFi kwamen er meteen veel berichtjes binnen want het was vaderdag! Dan weer terug met de gondel naar Whistler Mountain, maar nu met de gondel die een glazen bodem, niet dat het wat extra bied want het zicht wordt er niet beter van. Aangekomen maken we foto’s bij de Olympische ringen en van de Pistenbully en andere bijzondere voertuigen. Om hoog lopen we langs de meters hoge sneeuw muren en daarna pakken we gondel weer naar Blackcomb Mountain om daarna de stoeltjeslift beneden te nemen. Beneden aangekomen lopen we naar de camper vertrekken naar Squamisch waar we een mooi plekje op Wonderland Valley Resort krijgen en daar maken het houtvuur aan om het stokbrood te roosteren om met een soepje lekker op te eten. Vanavond de Ferry naar Vancouver eiland en terug naar Vancouver geboekt, want het aantal mogelijkheden is nu al beperkt en we willen wel op tijd terug kunnen.

Dit bericht is geplaatst in Canada 2017. Bookmark de permalink.